Usein kysyttyä

Jos et löydä vastausta kysymykseesi täältä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tilaus

Mistä tiedän, että tilaukseni onnistui/on vastaanotettu?
Saat onnistuneesta tilauksesta ilmoituksen näytölle sekä vahvistusviestin sähköpostiisi. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli vahvistukset jäävät puuttumaan.

Minulla on lahjakortti/alennuskoodi, kuinka käytän sen ostokseeni?
Lahjakortit ja alennuskoodit käytetään kassalla. Klikkaa auki kenttä “Onko sinulla lahjakortti tai alennuskoodi?” ja lisää alennuskoodi tai lahjakortin numero oikeaan ruutuun. Hinnanalennus tulee näkyviin automaattisesti. Jos lahjakortti/koodi ei toimi, voi olla että se on jo käytetty. Tarkista myös, että kirjaimet o ja numero 0 eivät mene sekaisin, samoin isoilla ja pienillä kirjaimilla on eroa koodeissa. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tarkista täällä lahjakortin saldo »

Mitä maksuvaihtoja on valittavana?

  • Luottokortti: Nopein ja yksinkertaisin tapa, ei lisäkustannuksia. Palvelu on Qliron tuottama, ja maksut tapahtuvat turvallisesti luottokorttipalvelimen kautta. 
  • Maksu verkkopankissa: Maksa ostokset turvallisen ja salatun yhteyden kautta suoraan pankkitililtäsi. Palvelu on Trustlyn tuottama.
  • Lasku: Osta nyt, maksa myöhemmin. Palvelu on Qliron tuottama, luottotiedot tarkistetaan automaattisesti. Lasku lähetetään sähköpostitse samalla kun tilaus postitetaan Skistartista, sähköpostiosoitteen puuttuessa lasku lähetetään kirjeitse. Maksuaika 14 vrk tuotteiden lähettämisestä. Laskutusmaksu 2,90 €.
  • Osamaksu: Palvelun tarjoaa Qliro, lyhennykset kuukausittain valitun maksuaikataulun mukaisesti.

Haluan toimituksen muuhun kuin kotiosoitteeseeni. Kuinka toimin?
Voit valita toimitusosoitteen kassalla, mikäli maksat ostoksen verkkopankissa tai maksukortilla. Ostaessasi Qliro-laskulla toimitusosoitteen täytyy olla sama kuin virallinen kotiosoitteesi. Jos haluat lähetyksen muuhun osoitteeseen laskulla maksaessasi, kirjoita tieto tästä tilauksen kommenttikenttään, niin muutamme osoitteen manuaalisesti vastaanotettuamme tilauksen. 

Maksu on lähtenyt tililtäni, mutta en ole saanut tilausvahvistusta. Mitä teen?
Jokin on todennäköisesti mennyt vikaan maksunvälityksessä järjestelmäämme. Ilmoita meille yhteystietosi, päivämäärä ja veloitettu summa, niin selvitämme asian ja varmistamme, että tilauksesi lähtee liikkeelle!


Toimitus

Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?
Kun tilaus on lähetetty meiltä, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen sekä lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata toimitusta. 

Mitä tapahtuu, jos en nouda lähetystä?
Joudumme veloittamaan edestakaiset rahtikustannukset sekä käsittelymaksut kaikista noutamatta jätetyistä lähetyksistä.

Toimitatteko tilauksia Ruotsin ulkopuolelle?
Toimitamme tilauksia kaikkiin Pohjoismaihin, moniin Euroopan maihin sekä Yhdysvaltoihin ja Kanadaan. Kaikki maat, joihin lähetyksiä voidaan toimittaa, näkyvät kassalla.

Kuinka pitkä tuotteiden toimitusaika on?
Meillä on suuri oma varasto, ja lähetämme luonnollisesti kaikki tilaukset matkaan mahdollisimman nopeasti. Normaalitilanteessa tuotteet lähtevät varastoltamme 2-5 arkipäivän kuluessa, usein nopeamminkin. Jos tilauksellasi on kiire, voit valita express-toimituksen, jolloin lähetämme tuotteet normaalitilanteessa 24 tunnin sisällä. Express-toimitus ei ole mahdollinen kaikille tuotteille, vaihtoehto on näkyvissä kassalla, mikäli se on saatavilla. 

Mistä tiedän, että lähetys on noudettavissa?
Saat ilmoituksen tekstiviestinä tai sähköpostilla, kun lähetys on noudettavissa. Jos ilmoitusta ei vielä ole tullut, voit seurata lähetystä PostNordin seurantapalvelun kautta saamallasi lähetystunnuksella. Joissakin tapauksissa paketti on voinut mennä noutopisteeseen ilman, että saapumisilmoitus on lähtenyt. Lähetystunnuksen ja henkilötodistuksen avulla voit noutaa paketin myös ilman saapumisilmoitusta, mikäli se on seurantapalvelun mukaan jo noutopisteessä.

Olen saanut lähetysvahvistuksen Skistartilta, mutta en saapumisilmoitusta PostNordilta. Kuinka toimin?
Jos ilmoitusta ei vielä ole tullut, voit seurata lähetystä PostNordin seurantapalvelun kautta saamallasi lähetystunnuksella. Joissakin tapauksissa paketti on voinut mennä noutopisteeseen ilman, että saapumisilmoitus on lähtenyt. Lähetystunnuksen ja henkilötodistuksen avulla voit noutaa paketin myös ilman saapumisilmoitusta, mikäli se on seurantapalvelun mukaan jo noutopisteessä.


Tilauksen muuttaminen, täydentäminen ja peruuttaminen

Kuinka voin muuttaa tai täydentää tilaustani?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita tilausnumero sekä mitä muutoksia haluat tehdä. Jo toimitettuja tilauksia ei valitettavasti voi muuttaa. 

Kuinka peruutan tilaukseni?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Muista ilmoittaa viestissä tilauksen numero. 


Palautukset, vaihdot ja reklamaatiot

Haluan palauttaa tuotteen/vaihtaa tuotteen/purkaa kaupan. Kuinka toimin?

Hygieniatuotteiden, alusvaatteiden ja uima-asujen palautus on mahdollista vain, jos pakkauksen sinetti on ehjä. Kaupan peruutusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu kuluttajan ohjeiden mukaan, tai muuten selkeästi räätälöity yksilöllisesti.

Palauttaessasi tuotteen olet vastuussa sen kunnosta. Siksi on tärkeää pakata tuotteet niin, etteivät ne vaurioidu kuljetuksen aikana. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa sekä hintalappujen paikoillaan ja ohjekirjojen mukana, muutoin voimme joutua vähentämään hyvityksestä tuotteen arvonaleneman. Käytä palautuksessa lähetyksen mukana tullutta palautusseteliä. 
Ethän kiinnitä palautusseteliä suoraan alkuperäispakkaukseen, vaan käytä aina ulkopakkauksena erillistä laatikkoa tai pussia. Palautuksia ei voi lähettää postiennakolla.

Suosittelemme, että säilytät tilausvahvistuksen ja maksun tiedot kuittina ostosta. Säilytä myös palautussetelelissä ilmoitettu lähetystunnus, jotta voit seurata lähetyksen kulkua. Takaisinmaksu tehdään palautuksen hyväksymisen jälkeen 14 vuorokauden kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Maksu palautetaan joko pankkitilille tai maksukortille. Toimitukseen liittyviä kustannuksia, kuten pikatoimitusta, ei hyvitetä. 


Huomioitavaa palautuksessa:

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat palauttaa suksia tai rullasuksia. Palautus täytyy hyväksyttää suksiverstaallamme ennen tuotteiden takaisinlähetystä.
  • Käytä palautuksessa lähetyksen mukana tullutta palautusseteliä. Jos olet hukannut sen, ota yhteyttä asiakspalveluumme. 
  • Maksat itse palautuskustannukset palautussetelin avulla (7,50 €, sukset, sauvat yms. suuret tuotteet 15 € ). Jos olemme lähettäneet väärän tuotteen, vastaamme luonnollisesti palautuskustannuksista. 
  • Tavallisesti käsittelemme palautukset viiden arkipäivän sisällä niiden saapumisesta. saat vahvistuksen paalutuksesta sähköpostilla. 

Kampanjatuotteiden palautus:
Kampanja-alennukset, lahjat ja vastaavat vähennetään oston loppusummasta niiden tuotteiden osalta, joita alennus koskee. Jos tällaiseen ostokseen kuuluvia tuotteita palautetaan, hyvitetään niiden hinta alennuksen suhteellinen osuus vähennettynä. Vaihdon yhteydessä alennuksen tai lahjan laskentaperusteita ei muuteta. Kampanjat ja tarjoukset voidaan käyttää vain uusiin ostoihin skistart.fi-sivustollla, eikä niitä voida lisätä jälkeenpäin. Lahjaa tai alennusta ei voida siirtää toiseen ostoon tai hyvittää vaihdettaessa toiseen tuotteeseen.
 

Haluan tehdä reklamaation tuotteesta, kuinka toimin?
Voit reklamoida virheellisen tai vaurioituneen tuotteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme .Sähköpostitse lähetetty tilausvahvistus toimii takuutodistuksena. Eri tuotemerkkien takuuajat vaihtelevat, pääsääntöisesti takuuaika on yksi vuosi.  Takuu ei kata toimituskustannuksia. Jos tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, tästä tulee ilmoittaa lähetyksen vastaanottopaikassa.

Olen lähettänyt takaisin tuotteen, kuinka vaihto/palautus/reklamaatio käsitellään?
Käsittelemme palautukset normaalisti 48 tunnin kuluessa vastaanottamisesta. Lähetämme vahvistuksen sähköpostitse, kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty. 

Muuta

Kuinka tilaan uutiskirjeen?
Täytä sähköpostiosoitteesi etusivulla sijaitsevaan "Tilaa uutiskirje"-ruutuun ja paina "Liity".

Kuinka peruutan uutiskirjeen tilauksen?
Jokaisen uutiskirjeen lopussa on linkki, jonka kautta voit poistaa osoitteesi postituslistaltamme. 

Paljonko tilauksen toimitus maksaa?
Katso eri toimitusvaihtojen hinnat täältä.

Olen epävarma monojen koosta. Mitä teen?
Löydät koko-oppaat täältä.
Olemme tarkistaneet kaikkien valikoimassamme olevien monojen koon ja istuvuuden varmistaaksemme, että ne sopivat mahdollisimman hyvin. Jos olet epävarma kahden koon välillä, kannattaa valita suurempi. Hieman isot monot voi säätää sopiviksi sukilla tai irtopohjallisilla, mutta liian pienet ovat käyttökelvottomat. 

Haluamani monot eivät ole vaihtoehtona valitsemassani suksipaketissa. Mitä teen?
Valitse monot, jotka ovat valittavissa pakettiin, jotta voit edetä kassalle. Kirjoita kommenttikenttään selkeästi, mitkä monot haluat vaihtaa valittujen tilalle. Valitse maksutavaksi Qliro-lasku, jolloin voimme vaihtaa monot kun tilaukselle, sekä korjat niiden hinnan vastaamaan toimitettua tuotetta. 

Mistä saan lisätietoa suksien käsittelyistä?
Lisätietoa suksien käsittelyistä löydät täältä.

Betalsätt och frakt
Lataa…
Lataa…