Usein kysyttyä
Jos et löydä vastausta kysymykseesi täältä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tilaus
- Mistä tiedän, että tilaukseni onnistui/on vastaanotettu?
-
Saat onnistuneesta tilauksesta ilmoituksen näytölle sekä vahvistusviestin sähköpostiisi. Jos et saa vahvistusta, tarkista ensin, ettei se ole päätynyt roskapostiin tai johonkin muuhun sähköpostikansioon. Jos vahvistusta ei löydy, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Kuinka voin lisätä tuotteita jo olemassaolevalle tilaukselle?
-
Jos olet valinnut maksutavaksi korttimaksun tai suoramaksun pankkitililtä, emme voi kasvattaa veloitettua summaa, emmekä siten myöskään lisätä tuotteita tilaukselle. Tee sen sijaan kokonaan uusi tilaus lisätuotteille. Laskulla ja osamaksulla maksettaessa tuotteiden lisääminen voi olla mahdollista, mikäli Qliro hyväksyy tilausarvon korotuksen.
- Kuinka peruutan tilaukseni?
-
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Muista ilmoittaa viestissä tilauksen numero.
- Tein tilauksen express-käsittelyllä muutama päivä sitten, mutta en ole vielä saanut lähetystä. Mistä on kyse?
-
Express-käsittely tarkoittaa, että priorisoimme tilauksesi, ja lähetämme tuotteet 24/48 h kuluessa (arkipäivisin). Ei koske tilaustuotteita. Tuotteiden toimitusaika lähetyksen jälkeen määräytyy kuljetusyrityksen aikataulujen mukaan.
- Kuinka teen tilauksen yrityksen tai muun organisaation puolesta?
-
Valitse kassalla vaihtoehto "Yritysasiakas", ja täytä organisaatiosi tiedot, jonka jälkeen voit tehdä tilauksen. Huomioithan, että laskutusosoitetta ei voi muuttaa.
- Asun ulkomailla. Miksi en voi tehdä tilausta?
-
Toistaiseksi toimimme vain Suomessa (pl. Ahvenanmaa), Ruotsissa ja Norjassa, mutta toivottavasti voimme mahdollisimman pian toimittaa tuotteita myös muualle.
- Voinko tilata tuotteita Ahvenanmaalle?
- Emme valitettavasti voit toimittaa tilauksia Ahvenanmaalle.
- Asun Ruotsissa/Norjassa, mutta en silti voi tehdä tilausta. Miksi?
-
Suomalaisella sivustollamme myymme tuotteita ainoastaan Suomeen. Jos asut Ruotsissa, vieraile verkkokaupassamme Skistart Sverige. jos taas asut Norjassa, voit tehdä tilauksen täällä: Skistart Norge
Toimitus
-
Huom! Suksitilausten toimitusajat ovat tällä hetkellä hieman tavanomaista pidempiä. Lähetämme sukset 2-7 arkipäivän kuluessa, express-käsittelyllä 48-72 tunnin kuluessa.
- Mistä tiedän, että tilaukseni on lähetetty?
-
Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilauksesi on lähetetty meiltä. Voi seurata toimitusta viestissä saamasi seurantatunnuksen avulla.
- Mistä tiedän, milloin tilaukseni on noudettavissa?
-
Saat kuljetusliikkeeltä (Postnord) ilmoituksen sähköpostilla tai teskstiviestillä, kun lähetys on valmis noudettavaksi. Voit myös seurata lähetystä itse lähetystunnuksen avulla sen varalta, että tekstiviesti-ilmoitus ei tule perille.
Maksut ja laskut
- Mitä maksuvaihtoja on valittavana?
- Luottokortti - Palvelu on Qliron tuottama, ja maksut tapahtuvat turvallisesti luottokorttipalvelimen kautta. Korttimaksu on helppo ja nopea, ei lisäkustannuksia!
- Maksu verkkopankissa - Maksa ostokset turvallisen ja salatun yhteyden kautta suoraan pankkitililtäsi. Palvelu on Trustlyn tuottama
- Lasku - Osta nyt, maksa myöhemmin. Palvelu on Qliron tuottama, luottotiedot tarkistetaan automaattisesti. Lasku lähetetään sähköpostitse samalla kun tavarat lähetetään varastoltamme. Maksuaika 14 vrk tuotteiden lähettämisestä
- Osamaksu - Palvelun tarjoaa Qliro, lyhennykset kuukausittain valitun maksuaikataulun mukaisesti
- Miksi en ole saanut laskua?
-
Jos tilausta ei ole vielä lähetetty meiltä, ei myöskään laskua ole vielä aktivoitu. Tässä tapauksessa sinun ei tarvitse olla huolissasi. Jos olet saanut ilmoituksen, että tilauksesi on pakattu ja lähetetty, maksupalveluntarjoajamme Qliro on lähettänyt laskun sähköpostitse.
- Olen palauttanut tuotteen, ja haluan siirtää laskun eräpäivää/jäädyttää laskun. Kuinka toimin?
-
Jos et ole saanut laskua, ota yhteyttä Qliron asiakaspalveluun täällä.
Ilmoita aina palautuksesta Qlirolle, mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun. Voit myös ladata Qliron sovelluksen, jolloin voit hallinnoida monia tämän tyyppisiä asioita itse.
Palautukset ja vaihdot
- Haluan palauttaa tuotteen/vaihtaa tuotteen/purkaa kaupan. Kuinka toimin?
-
Hygieniatuotteiden, alusvaatteiden ja uima-asujen palautus on mahdollista vain, jos pakkauksen sinetti on ehjä. Kaupan peruutusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu kuluttajan ohjeiden mukaan, tai muuten selkeästi räätälöity yksilöllisesti.
Palauttaessasi tuotteen olet vastuussa sen kunnosta. Siksi on tärkeää pakata tuotteet niin, etteivät ne vaurioidu kuljetuksen aikana. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa sekä hintalappujen paikoillaan ja ohjekirjojen mukana, muutoin voimme joutua vähentämään hyvityksestä tuotteen arvonaleneman. Käytä palautuksessa lähetyksen mukana tullutta palautusseteliä.
Ethän kiinnitä palautusseteliä suoraan alkuperäispakkaukseen, vaan käytä aina ulkopakkauksena erillistä laatikkoa tai pussia. Palautuksia ei voi lähettää postiennakolla.
Suosittelemme, että säilytät tilausvahvistuksen ja maksun tiedot kuittina ostosta. Säilytä myös palautussetelelissä ilmoitettu lähetystunnus, jotta voit seurata lähetyksen kulkua. Takaisinmaksu tehdään palautuksen hyväksymisen jälkeen 14 vuorokauden kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Maksu palautetaan joko pankkitilille tai maksukortille. Toimitukseen liittyviä kustannuksia, kuten pikatoimitusta, ei hyvitetä.
Huomioitavaa palautuksessa:
- Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat palauttaa suksia tai rullasuksia. Palautus täytyy hyväksyttää suksiverstaallamme ennen tuotteiden takaisinlähetystä.
- Käytä palautuksessa lähetyksen mukana tullutta palautusseteliä. Jos olet hukannut sen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Maksat itse palautuskustannukset palautussetelin avulla. Jos olemme lähettäneet väärän tuotteen, vastaamme luonnollisesti palautuskustannuksista.
- Tavallisesti käsittelemme palautukset 14 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta. Saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostilla.
- Kampanjatuotteiden palautus
-
Kampanja-alennukset, lahjat ja vastaavat vähennetään oston loppusummasta niiden tuotteiden osalta, joita alennus koskee. Jos tällaiseen ostokseen kuuluvia tuotteita palautetaan, hyvitetään niiden hinta alennuksen suhteellinen osuus vähennettynä. Vaihdon yhteydessä alennuksen tai lahjan laskentaperusteita ei muuteta. Kampanjat ja tarjoukset voidaan käyttää vain uusiin ostoihin skistart.fi-sivustollla, eikä niitä voida lisätä jälkeenpäin. Lahjaa tai alennusta ei voida siirtää toiseen ostoon tai hyvittää vaihdettaessa toiseen tuotteeseen.
- Voinko palauttaa joululahjan?
-
Joululahjaostoksille tarjoamme pidennetyn palautusmahdollisuuden joka vuosi marraskuun puolivälistä tammikuun alkuun. Ajankohtaista tietoa löydät ostoehdoistamme.
- Haluan vaihtaa alennuskoodilla ostamani tuotteen toiseen kokoon, kuinka toimin?
- Lisää haluamasi tuote ostoskoriin.
- Anna kassalla sama sähköpostiosoite kuin aiemmalla tilauksella.
- Hinta päivittyy tämän jälkeen samaksi kuin alkuperäisellä tilauksella.
- Haluan reklamoida tuotteen, kuinka toimin?
-
Ota ensimmäiseksi yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti. Jos tuotteessa on näkyvä virhe, ota siitä kuva tai kuvia, ja liitä ne viestiin. Kirjoita viestiin selkeästi kuvaus virheestä sekä ilmoita tilausnumero. Tämän jälkeen olemme sinuun yhteydessä ja kerromme kuinka edetä asiassa. Huomioithan, että mahdollisesti takaisin lähetettävien vaatteiden tulee olla pestyjä, kenkien puhdistettuja jne. Muussa tapauksessa reklamaatio voidaan jättää käsittelemättä.
Oletko valinnut maksutavaksi laskun ja tarvitset palautusta?
Tiedätkö, että voit jäädyttää laskun odottaessasi palautusta, jos kirjaudut sisään Ditt Qliroon? Näin voit välttää eräpäivän seuraamisen odottaessasi palautuksen käsittelyä meillä.
Lahjakortit
- Kuinka ostan lahjakortin?
-
Löydät lahjakorttimme kirjoittamalla hakukenttää sanan "lahjakortti".
Lahjakorttiostoihin ei lisätä lainkaan toimitusmaksuja.
- Lahjakortin ostaminen ei onnistu, mitä teen?
-
Jos lahjakortin ostaminen ei onnistu, syynä on todennäköisesti se, että ostoskorissa on myös muita tuotteita. Lahjakortti täytyy aina ostaa erikseen, ja siksi samaan tilaukseen ei voi lisätä mitään muuta. Kokeile poistaa muut tuotteet ostoskorista ja tilata ne erikseen.
Jos ongelma ei ratkea, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Entä jos haluan ostaa useampia lahjakortteja?
-
Valitettavasti lahjakortteja voi ostaa vain yhden kerrallaan. Halutessasi tilata useampia tee erillinen tilaus jokaisesta kortista.
- Olen saanut lahjakortin, kuinka käytän sen?
-
Saat vahvistusviestissä lahjakorttikoodin, jonka voit käyttää kassalla lisäämällä se "Lahjakortti"-kenttään.
- Kuinka voin tarkistaa lahjakortin saldon?
-
Voit tarkistaa lahjakortin saldon täällä.
Alennuskoodit ja uutiskirje
- Miksi alennuskoodini ei toimi?
-
Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, että olet koettanut tilata tuotteita, joihin alennuskoodia ei voi käyttää, kuten elektroniikka, polkupyörät, lahjakortit tai alennustuotteet. Koodin voimassaoloaika voi myös olla loppunut, tai alennuskoodia luotaessa on voinut tapahtua virhe. Jos tilauksesi täyttää alennuskoodin käytön edellytykset, mutta koodi ei edelleenkään toimi, tee tilaus loppuun ja lähetä asiakaspalveluumme tilausnumero sekä tieto siitä, mitä koodia yritit käyttää.
- Kuinka poistun uutiskirjeen postituslistalta?
-
Voit poistua postituslistalta uutiskirjeen lopusta löytyvän "Peruuta uutiskirjeen tilaus" -linkin kautta. Huomioithan, että tilausvahvistukset ja muut tilaukseen liittyvät sähköpostit lähetetään huolimatta siitä, että olet poistunut postituslistalta.
Tietoa tilaustuotteista
-
Tilaustuotteiden toimitusaika on yleensä noin 1-2 viikkoa, mutta toimituksessa voi kestää enemmän tai vähemmän aikaa. Toimitusaikaan vaikuttavat monet tekijät, kuten sesonki ja se, minkä valmistajan tuotteesta on kyse. Emme myöskään voi taata, että tilaustuotteita tulee saataville, koska emme itse ohjaa tai voi etukäteen tietää tavarantoimittajien varastotilannetta. Lähetämme tilaustuotteet sinulle heti, kun ne saapuvat varastollemme, ja tiedotamme sinua sähköpostilla kun tilauksestasi on saatavilla uutta tietoa.